فروشگاه اینترنتی یاران مارکت مرجع کاملی از کتابهای کمک درسی و کمک آموزشی می باشد که با هدف تامین نیاز دانش اموزان و صرفه جویی در وقت و هزینه انها به منظور تهیه جدیدترین کتابهای آموزشی و درسی راه اندازی شده است.

در این مجموعه آموزشی سعی بر این است که جدیدترین و استانداردترین کتابهاش کمک درسی و آموزشی را گرداوری و در اختیار دانش آموزان سراسر کشور قرار دهیم.

بسیار مهم است که دانش آموزان به هنگام خرید کتابهای کمک درسی و اموزشی ، اطلاعات کافی درباره آن داشته باشند از این رو در این فروشگاه اینترنتی سعی کرده ایم تا اطلاعات کاملی درباره محتوای هر یک از کتابهای ارایه شده در اختیار دانش آموزان عزیز قرار دهیم .

در این مطلب مروری بر ویژگی های یک کتاب کمک درسی و  آموزشی استاندارد خواهیم داشت . در نظر گرفتن این ویژگیها به معلمان کمک میکند نقد علمی دقیقتری نسبت به مطالب این دست کتابها داشته باشند و بتوانند به هنگام تنظیم طرح درس به همه اهداف و معیارهای آموزشی مورد نیاز دانش اموزان توجه نمایند. بنابراین شما را به خواندن این مطلب دعوت می نماییم .

مهمترین مساله در انتخاب یک کتاب کمک درسی این است که مطالب و فعالیتهای پیشنهاد شده در کتاب باید بر اساس یک هدف اموزشی و برنامه مشخصی باشد.

ریز مطالب و موضوعات کتاب ، باید بر اساس هدف و روشهای آموزشی استاندارد ارایه شده باشد. فروشگاه اینترنتی یاران مارکت مرکز فروش انواع کتاب کمک درسی در مشهد ، در تلاش است تا مجموعه ای از کتابهای استاندارد و منطبق بر سیستم آموزشی کشور برای شما عزیزان فراهم نماید .

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که در یک کتاب آموزشی استاندارد باید رعایت شود این است که توالی مطالب مطرح شده در کتاب باید در یک خط سیر معین و منطقی پیش رفته و یادگیری های پیشین دانش آموز باید مد نظر مولف باشد .

همانند ماطلب کتابهای درسی که طی یک توالی مشخص و بر اساس اموخته های قبلی دانش اموز در یک چهارچوب آموزشی معین می باشند ، درمطالب و محتوای کتاب های کمک درسی و کمک اموزشی نیز باید این نکات رعایت شود .

از دیگر نکات و ویژگیهای یک کتاب کمک درسی خوب ، توجه و پروراندن مفاهیم بنیادی و روشهای اموزشی به جای انتقال حجم زیادی از مطالب و نکات علمی می باشد . اینکه دانش اموز بتواند بین مفاهیم بنیادی و مطالب و واقعیت های علمی بتواند تمییز قایل شود یکی از نکاتی است که نویسنده باید در محتوای کتاب مورد توجه قرار دهد.

ویژگی بعدی یک کتاب کمک درسی و کتاب کنکوری مناسب و استاندارد ، تطابق مطالب و محتوای کتاب ، با گروه سنی دانش اموزان می باشد . مطالب ارایه شده در کتاب باید با سطح سنی و مقطع و توانایی های ذهنی دانش اموزان تطابق داشته باشد .

نکته حاِز اهمیت بعدی در کتاب های کمک آموزشی ، توجه به ایجاد انگیزش و انگیزش حس کنجکاوی دانش اموزان می باشد . دانش اموز باید با مطالعه یک کتاب ، تشویق به ادامه خواندن شده و با محتوای ارایه شده در کتاب درگیر گردد . طرح پرسش و معما و مسایل مختلف در کتاب از جمله مواردی است که در دانش اموزان حس انگیزش ایجاد نموده و انان را ترغیب به ادمه مطالعه می نماید .

استفاده از اشکال و نمودارها و جداول از جمله موارد دیگریست که در ایجاد این حس در دانش آموزان بسیار تاثیر گذار می باشد . یاران مارکت فروشگاه اینترنتی و مرجع فروش انواع کتاب کمک درسی در مشهد می باشد که با توجه به این استانداردها سعی در انتخاب بهترین کتابهای کمک اموزشی و کنکوری برای دانش آموزان عزیز دارد .

 نکته بعدی در انتخاب یک کتاب کنکوری یا اموزشی مناسب ، این است که مطالب و محتوا و طرح درس این کتاب باید به صورت مستقیم به تجربه های یادگیری دانش اموز توجه داشته باشد و انان را فعال و پویا بار بیاورد . در واقع این نکته یکی از اصلی ترین تفاوتهای کتابهای درسی و کتابهای آموزشی می باشد. به طوری که در یک کتاب کمک درسی مناسب ، نویسنده با ارایه مطالب ، اشکال ، نمودارها و جداول گوناگون ، به فعالیت ذهنی و خلاقیت وادار شود و سپس گام به گام در پیشبرد این هدف ، تا رسیدن به یک فرضیه مشخص یا آگاهی پیش رود.

 البته نویسنده در این مورد نباید زیاده روی یا کم کاری نماید . بلکه باید در یک قالب یکپارچه در جهت فعال نمودن ذهن دانش اموزد ، مطالب را ارایه نماید .

ویژگی بعدی از یک کتاب کمک درسی مناسب ، ایجاد زمینه مناسب در پرورش و ایجاد نگرش های مطلوب و جدید در دانش اموزان می باشد . فعالیتهای کتاب باید فرصتی برای پرورش ویژگیهای فردی نظیر همکاری و تعاملات و فعالیتهای گروهی در دانش اموزان باشد

همچنین یک کتاب کمک درسی مناسب و استاندارد باید به گونه ای طراحی و تالیف گردد که با زندگی روزمره و اجتماعی فرد در ارتباط باشد. به انی معنا که مطالب ذکر شده در کتاب نباید خشک و خالی از هیچ گونه ارتباط با زندگی افردا باشد . در واقع ارتباط مستقیم مطالب علمی با زندگی افراد یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش می باشد . اوردن مثالهایی از زندگی اجتماعی و روابط انسانی میتواند مصادیقی از این موضوع باشد . یا به طور مثال عنوان کردن سایلی نظیر محیط زیست ، زندگی اجتماعی و .... از جمله مثالهای این ارتباط می باشد.

 از دیگر مواردی که در کتابهای کمک اموزشی باید به ان توجه گردد این مساله است که متن و محتوای کتاب باید به اندازه لازم و کافی از بنیاد و فعالیت علمی برخوردار باشد.

شما دانش اموزان عزیز می توانید انواع کتاب کمک درسی در مشهد را از طریق فروشگاه یاران مارکت خریداری نموده و در فاصله ای بسیار کوتاه ان را به صورت رایگان درب منزل خود تحویل بگیری. همچنین عزیزان سایر شهر ها نیز می توانند با پرداخت کمترین هزینه و سفارش این کتاب در زمانی کوتاه آن را دریافت نمایند و در وقت خود صرفه جویی نمایند.

همچنین در یک کتاب کمک درسی ایده آل ، فعالیتهای علمی باید توسط ابزار ساده و وسایل گوناگون قابل انجام و در دسترس باشد .

با توجه به محدودیت‌های فراوانی که در سیستم اموزش ما وجود دارد از جمله محدودیتهای کارگاهی و کمبود فضاهای آموزشی، فعالیت‌های پیشنهادی در یک کتاب آموزشی استاندارد باید به گونه ای باشد که در شرایط عمومی مدارس قابل انجام باشد .

همچنین فعالیت‌های عملی مطرح شده در کتاب آموزشی باید در راستای رسیدن به مفاهیم جدید باشد نه تایید گفته‌های پیشین کتاب و باید مولفین کتابهای آموزشی ، برای به وجود آوردن انگیزه کافی برای علاقمند کردن دانش اموزان به یادگیری ، طرح درس کتاب به گونه ای باشد که دانش اموز اطلاع مستقیمی از نتیجه مطالعه یا فعالیت عملی خود نداشته باشد و در واقع پس از مشاهده به مفاهیم و درک آنها برسد.

از دیگر نکات یک کتاب کمک اموزشی و کمک درسی مناسب ، توجه به این نکته  است که فعالیتهای عملی کتاب باید در راستای پرورش مهارت عملی و استعداد دانش اموزان باشد

در مطالب بعدی به ادامه سایر استانداردهای یک کتاب کمک درسی و آموزشی مناسب خواهیم پرداخت . در این راستا نیز به شما دانش اموزان و اولیای عزیز اطلاع می دهیم که سایت اینترنتی یاران مارکت با هدف ارایه بهترین خدمات به دانش اموزان ، بهترین و به روز ترین انواع کتاب کمک درسی در مشهد را از بهترین انتشارات و با بهترین استانداردهای اموزشی ،در این فروشگاه گرداوری  نموده و شما میتوانید تنها با یک کلیک ، هر یک از این کتابها را در کمترین فاصله زمانی تحویل بگیرید.

 

 

 

فروشگاه اینترنتی یاران مارکت

 

 


نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.